Geinspireerd door het Latijnse principe Omne Trium Perfectum (alles wat komt per drie is perfect) stelt het stuk de definitie van perfectie in vraag. Met het bestemmen van de vitruviusman van Leonardo Da Vinci - de canon van eigenschappen van het menselijk lichaam - als de objectieve perfectie, maken we een voorstelling van wat gebeurt wanneer we binnenin de details van dit beeld kijken en we het niveau en de dimensie ervan omdraaien.
De absolute harmonie van het lichaam wordt getransformeerd naar een primitieve, denkbeeldige natuur, getrokken uit onze dierlijke instincten waar de mens zijn echte vrijheid erkent. Hoe kort is de afstand tussen deze twee werelden? Op de balans tussen de architectuur van perfecte proporties en de creatie van virtuele illusies, ontstaat de strijd tussen de twee hypotheses over de definitie van perfectie.
Welke zal triomferen, valt te af te wachten..
Choreografie: Alex Kyriakoulis
Dramaturgie: Natasa Frantzi
Assistent dramaturg: Elias DHollander
Performers: Astrid Sweeney, Natasa Frantzi
Muziek: Raoul Noplay
Co-Productie: Centre Chorégraphique National de Roubaix, Centre Culturel Balavoine en Choreographisches Centrum Heidelberg
Met steun van: conservatorium Mechelen en cultuurcentrum Ter Dilft
I.k.v. Dag van de Dans.
Wanneer
-
za 27 april 2019van 20.30 uur tot 22.30 uur
Waar
- naam
- Schouwburg Ter Dilft
- adres
- Sint-Amandsesteenweg 41-432880 Bornem